Chill...

Jag vet att jag inte skrivit något på länge men detta beror på att jag haft "strul" med datorn... Men nu är det fixat och här kommer lite uppdatering från senaste veckorna! Vilka har varit helt underbara, bara tagit dagen som den kommit, varit på strannden, fikat och haft det gott!

En kväll inne i Visby med mina älsklingar <3

Sköna dagar på stranden....

Härliga utflykter...

En liten sammanfattning av mina härliga chill veckor, nu har jag ytterligare 1vecka kvar att bara ta det lungt på... och det tänker jag verkligen göra.
Härliga mornar med frukost ute och massor av härliga "fikor". Det bästa av allt är att jag ska få rå om mina tre älsklingar och riktigt få skämma bort dem <3

Ha det underbart alla, njut och ha det gott!

Lev livet här och nu!

Mysonsdag inne

Idag blir det att ta dagen som den kommer, i alla fall fram till kvällen, då vi är bjudna in till stan på lite grillning. Fick en inbjudan sent igår kväll om vi var sugna på detta, och det är klart att vi va!

image description

Tyvärr så är vädret inte så bra idag, så det blir att sitta inne och gotta sig, läsa min bok och dricka te ramför brasan (när man läser detta skulle man kunna tro att det är mitt i vintern och man sitter inne och kurar, men så är det inte, det är mitt i juli månad!!)

Igår var det dessto finare väder, härligt och soligt! Vi tog en tur in till stan på em och bara gick runt och tittade, tog en fika och bara hade det gott! Kvällen avslutades här hemma i mitt "Paradis" var ute och gick en runda och det doftade av härliga sommardofter, såna som man skulle vilja spara och ta fram i vinter!

Nu ska jag göra mig en kopp te och krypa upp i soffan med min bok och bara mysa! Det gäller ju att kunna njuta av dagarna även om det inte är sol och varmt ute!

Njut av livet här och Nu!

Söndags utflykt

Äntligen så är jag på min älskade ö! Lika härligt att komma hit varenda gång, det är verkligen något speciellt... käner hur lugnet kommer och man bara är!
Vi kom lördgskväll och strax efer att vi anlänt så öppnade sig himmlen och regnet bara öste ner, det var som om någon öppnade en vattenkran! Igår söndag så passade vi på att göra en liten utflykt.

Vi börjademed att besöka Dunbodi i Dahlhem, ett helt otroligt stäle om man gilla att se tillbaka på gamla tider...
Kan man bli annat än nostalgisk när man ser detta ( känns som jag skulle vara 100år när jag säger så!? haha)

Efter det var vi lite fikasugna så det blev Wallins conditori i Katthammarsvik...

... och avslutade nere vid hamnen, det blåste verkligen ganska friskt!

Väl hemma så njöt vi av en härlig kväll, med som vanligt en härlig solnedgång!

Idag, måndag, har det varit bra väder sol och lite moln även om det idag också blåste friska vindar, men satt man i lä så var der riktigt skönt, så där har jag tillbringat dagen med at läsa ut min bok! Detta är vad jag kallar semester...

Även ikväll kommer det att bli en härlig solnedgång och jag hoppas på ännu en härligt solig dag i morgn!!

Njut av Livet och ha det gott!

Jobbe? Naj, semestá!!

Jag vet att det var jättelänge sedan jag var här inne och skrev ett inlägg!men jag lovar att jag ska bli bättre och speciellt nu när jag har min semeter :) 4 härliga veckor att se fram emot och jag ska göra så lite som möjligt eller rättare sagt jag ska bara göra det jag vill och känner för!

Dagen har varit härlig, började med att jag blev serverad te på sängen av Kärleken, så skönt att bara få ligga kvar och dra sig, inte behöva upp och stressa iväg!

Efter frukosten satte jag mig på balkongen och njöt av solstrålarna som behagade att titta fram och passade samtidigt på att läsa några sidor i min bok. Har en hel trave med böcker som jag tänker läsa under semestern, är det något jag tycker är avkopplande så är det att sätta mig, gärna ute, och läsa.

Har även träffat hunnit med att träffa bästa Boddan idag på en fika, alltid lika mysigt att träffa henne och få prata av sig!

När jag kom hem i går efter jobbet så väntade Kärleken med ett glas chmpagne för att fira semestern, sen blev jag bjuden på middag inne i stan. Jag har verkligen världens bästa Kärlek <3

Nu får vi bara hoppas på att dessa härliga veckor även kan bjuda på härligt väder! Så man kan njuta vid strandkanten, ta dagen som den kommer och bara ha det gott!!

Få se vad morgondagen kommer att bjuda på, men det blir säkert en lika mysig dag som idag!

Njut av livet, lev här och nu!